۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱

مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر:

تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی استان بوشهر ۷۷ درصد افزایش یافت

تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی استان بوشهر ۷۷ درصد افزایش یافت

بوشهر - مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی استان بوشهر ۷۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، یلدار دارابی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی نگاه ویژه‌ای به بخش درمان دارد و در استان بوشهر نیز خدمات خوبی صورت گرفته است و سه بیمارستان و هفت مرکز سرپایی در استان فعال است.

وی با اشاره به خدمات‌دهی بیمارستان ۱۸۶ تخت خوابی سلمان فارسی، بیمارستان ۴۲ تخت خوابی مهر برازجان و بیمارستان ۳۲ تخت خوابی حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه، اضافه کرد: همچنین پلی‌کلینیک تخصصی در شهرهای برازجان، کنگان و مبعث بوشهر فعال است که شبانه روزی هستند و تقریباً همه متخصص‌ها فعالند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به خدمات‌دهی درمانگاه تخصصی گناوه خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های دیلم، دیر و جم نیز درمانگاه عمومی تامین اجتماعی فعال است.

افزایش ۵ درصدی مراجعه سرپایی

وی کل مراجعه سرپایی به درمان مستقیم در مراکز تامین اجتماعی در سال گذشته را ۳ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۹۱۵ بار مراجعه عنوان کرد و افزود: این میزان مراجعه نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته است که از این تعداد ۱۶۲ هزار و ۶۹۳ نفر به پزشکان مراجعه کرده‌اند که این شاخص نسبت به سال قبل ۷.۵ درصد افزایش داشته است.

دارابی با اشاره به اینکه مراجعین به پزشکان عمومی یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۲۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه ۷.۶ درصد رشد داشته است، ادامه داد: مراجعین به پزشکان متخصص ۲۵۲ هزار و ۲۱۳ که نسبت به سال قبل ۹.۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مراجعین به دندانپزشکی ۱۳۲ هزار و ۸۶۱ نفر بوده که نسبت به سال قبل سه درصد رشد داشته است، گفت: ۳۳.۷۶ درصد مراجعین به پزشکان عمومی، ۵۰.۱۵ درصد به پزشکان متخصص و ۱۶.۸ درصد به دندانپزشکان مراجعه کرده اند.

افزایش ۸ درصدی بستری‌شدگان

وی آمار تعداد بستری شدگان در مراکز تامین اجتماعی استان را ۳۰ هزار و ۴۷۳ بیمار عنوان کرد و افزود: میزان بستری‌شدگان نسبت به سال قبل ۸.۲ درصد افزایش داشته است و تعداد بستری در بیمارستان سلمان فارسی ۲۱ هزار ۷۵۴ بیمار بوده که نسبت به سال قبل ۷۰.۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعداد اعمال جراحی در سال جاری ۳۴ درصد اعمال جراحی کوچک، ۴۹ درصد اعمال جراحی متوسط و ۱۶ درصد جراحی بزرگ بوده است.

وی بیان کرد: در پلی کلینیک تخصصی مبعث بوشهر که بزرگترین مرکز سرپایی در استان است در ۸ رشته تخصصی در تمامی ایام هفته غیر از پنج شنبه و جمعه دایر شده است.

دارابی گفت: در در پلی کلینیک تخصصی مبعث بوشهر نسبت به بازسازی و بهسازی فضای دندانپزشکی، راه اندازی نوبت دهی تلفنی و اینترنتی، راه اندازی کلینیک قلب و دستگاه های اکو و تست ورزش، جذب پزشک متخصص پوست و رادیولوژی و خرید دستگاه سونوگرافی داپلر، افزایش حدود ۲۰ آزمایش علی الخصوص آزمایشات هورمونی با توجه به خرید دستگاه های تمام اتوماتیک در آزمایشگاه و خرید و راه اندازی دستگاه های تمام دیجیتال رادیولوژی جهت بالابردن کیفیت عکس اقدام شده است.

وی اضافه کرد: در مراکز بستری ما، تعداد کل تختهای استان ۲۵۷ عدد است که نسبت به سال قبل ۷۷.۱۰ درصد افزایش داشته است. ضریب اشغال تخت بیمارستان سلمان فارسی بوشهر که بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی استان می باشد ۹۰ درصد است و این در شرایطی است که ۵۴ تخت اضافه شده است.

انجام اعمال بزرگ و فوق تخصصی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، انجام اعمال بزرگ و فوق تخصصی در ارتوپدی مانند تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل لگن بصورت کاملاً رایگان برای بیمه شدگان استان و استان های همجوار انجام می شود که این عمل بزرگ در استان در حال حاضر، فقط در بیمارستان سلمان فارسی انجام می شود.

وی با اشاره به انجام حدود سه هزار تخصصی و فوق تخصصی چشم در سال در بیمارستان سلمان فارسی، خاطرنشان کرد: در این بیمارستان با دارا بودن ۸ تخت ICU، اعمال تخصصی جراحی مغزواعصاب انجام می شود.

دارابی افزود: با توجه به بررسی بعمل آمده متوسط رشد بستری شدگان در مراکز ملکی، در چند سال اخیر ۱۴ درصد رشد و در مراکز طرف قرارداد ۴ درصد بوده است که بیانگر سوق تامین اجتماعی به سمت مراکز درمانی ملکی می باشد لذا توسعه درمان مستقیم و افزایش تختهای بیمارستان ضروری به نظر می‌رسد.

توسعه درمانگاه‌های تامین اجتماعی

وی گفت: براساس آمار و اطلاعات، بیمارستان سلمان فارسی ضریب اشغال تخت بالایی در بین بیمارستان‌های کل کشور داشته و با وجود اینکه ۵۴ تخت به تخت‌های بیمارستان اضافه شده همچنان نسبت به متوسط کشوری ضریب اشغال بالا و در رتبه برتر قراردارد دومین دلیل هست که بیان می کند توسعه درمان مستقیم ضروری هست.

دارابی اضافه کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در سال ۹۳ و اجرای تعرفه عمومی غیردولتی در سال ۹۴، ۲۰ درصد از بستری شدگان غیر تامین اجتماعی کاسته شد. تعرفه خدمات بیمارستانی که از غیر دولتی به دولتی تبدیل شده افزایش چشم گیری در آمار خواهیم داشت.

وی گفت: از هفت مرکز سرپایی که گزارش شد چهار مرکز استیجاری هستند که با تلاش‌های گسترده‌ای که در استان که در این سه ماه اخیر برای توسعه مراکز درمانی انجام شده برنامه های مهمی در دست اجرا است، روند ساخت پروژه های درمانگاه تامین اجتماعی دیر و جم و پلی کلینیک برازجان مطلوب بوده و انتظار میرود با تلاشی که صورت می گیرد این مراکز در موعد مقرر به بهره برداری برسند.

آغاز عملیات اجرایی احداث ۲ درمانگاه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اقدامات لازم به منظور آغاز عملیات اجرایی احداث درمانگاه در خورموج و دلوار که امکانات درمانگاهی نداشته صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در پروژه دیلم اقدامات اولیه صورت گرفته و در مرحله تغییر کاربری زمین ازاداری به درمان هستیم، اضافه کرد: در طرح توسعه بیمارستان‌های کوچک مقیاس، توسعه هر دو بیمارستان مهر برازجان و نبی اکرم (ص) عسلویه مطرح شده  که در مرحله طراحی نقشه است.

دارابی افزود: مراحل مقدماتی توسعه دومرکز درمانی صورت پذیرفته است که امید است با این اقدامات شاهد تحول اساسی در حوزه درمان تامین اجتماعی استان باشیم و رضایتمندی هرچه بیشتر هم استانی های عزیز را فراهم آوریم.

کد خبر 4344150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha